Livet gennem tiderne

Ved optegnelser fra det virkelige liv

Familieudflugt på skinnecykel  2003

Lidt referat fra skinnecykeldagen

Lørdag den 16. august 2003 havde Ella og Christian samlet familierne med børn og børnebørn, til en tur for udflugt og hyggelig aftensamvær

Turen var arrangeret med en tur på skinnecykel om eftermiddagen og afsluttet med hyggeligt samvær for fællesspisning om aftenen.

Skinnecykelturen foregik på den nedlagte Skjern/Videbæk jernbane, hvor der endnu er bevaret spor fra Herborg til Skjern, som benyttes som veteran jernbane for skinnecykling, hvor der p.t. er 10-12 skinnecykler til rådighed herfor.

Vor tur blev påbegyndt ved Herborg. Vi havde reserveret 8 cykler til i alt 15 personer.

Ved første rasteplads hvor vi holdt en mindre spisepause, blev vi enige om at afsætte den ene af cyklerne, som faktisk var i overskud.

Da vi havde cyklerne for fire timer, cyklede vi så to timer ud og to timer tilbage. Vi nåede ikke helt til Skjern, manglede tre/fire km. Men vente om efter aftalt tid.

Vi havde til turen godt vejr og skiftedes til at træde pedalerne. Vi havde en dejlig og lidt anderledes tur end mange andre ture, som er ad asfaltveje og ved badestrande osv.

Efter cykelturen kørtes der til Skjern enge, for at gøre en kort oversigt over det nye natur-genopretningsprojekt, vi havde en kort ophold midt på engene, samt ved udsigtsstedet ved Lønborg kirke, hvor vi nød en øl til at beskue udsigten ved.

Herfra kørte vi til Bork Havn, hvor vi spiste efter forudbestilt menu på Restaurant ”Ship-inn”.

Menuen var forskellig, da det efter udstedt menuplan så kunne spises efter smag og behag, samt få de ønskede drikke hertil.

Herved havde vi en hyggelig afslutning for en god dag sammen med hele familien.

For en orden skyld havde hver familie bestilt overnatningshytte på campingpladsen ved Bork Havn.

Ingrid havde under cykelturen taget en hel film, som blev alle vellykkede billeder, som alle findes på CD.

Ligeledes er der herpå, de forskellige arrangement planer som har været forekommende, for at få det til at falde i hak.

Vi føler os overbevist om, at vi alle har haft en god tur, og på en lidt anderledes måde er bleven en oplevelse rigere.

Ella og Chr.

Diverse tur info

Turkort

Uddrag  Skjeråsystemet

Sådan spiste vi på Ship-Inn ved Bork havn

Skinnecykling

Foto: Ingrid - hun er derfor ikke med på billeder.